NCRS - The Dutch Chapter Logo
Select English as language













Log-in
Naam:
Wachtwoord:

Deze site wordt gesponsoord door:

This site is hosted for free by ITCAP!

NCRS Dutch Chapter Nieuws



9 november 2008: Nieuwe Corvette in de club: '86 Cabrio Pace Car Nieuws: 2024


Nieuws: 2023


Nieuws: 2022


Nieuws: 2021


Nieuws: 2020


Nieuws: 2019


Nieuws: 2018


Nieuws: 2017


Nieuws: 2016


Nieuws: 2015


Nieuws: 2014


Nieuws: 2013


Nieuws: 2012


Nieuws: 2011


Nieuws: 2010


Nieuws: 2009


Nieuws: 2008


Nieuws: 2007


Nieuws: 2006


Nieuws: 2005


Onze keurmeester heeft zijn collectie wederom met een Corvette laten toenemen. Deze maal een originele 1986 Indy 500 Pace Car met slechts 21000 miles, het gaat hier om een originele festivalcar met alle documentatie in absolute topstaat.

De auto is te bewonderen in het Nederlands Corvette Museum te Wezep.




 
23 oktober 2008: Mevrouw Elfi Arkus Duntov (1915-2008)
Zora Arkus Duntov wordt ook wel de "vader" van de Corvette genoemd en daarom kunnen wij zijn vrouw Elfi met een gerust hart de "moeder" noemen. Het Nationaal Corvette Museum kondigde aan dat Mevrouw Elfi Arkus Duntov helaas op 23 oktober jl. is overleden in het St. John's ziekenhuis in Detroit. Ze lag daar al een aantal weken vanwege een infectie aan haar been.

De voormalig danseres van de Folies Bergere in Parijs was 93 jaar oud. Samen met haar man Zora hebben de vroege Corvettes een eigen karakter en allure wten te geven in de jaren 50 en 60.

Bron: CorvetteBlogger.com
 
13 september 2008: Flight Judging 2008
Afgelopen zaterdag 13 september was het zover, Flight Judging 2008. Dit jaar hadden 2 leden hun Corvettes beschikbaar gesteld aan het peleton NCRS keurmeesters.

Stef Sindorf stelde zijn originele 1978 Pace Car te beschikking. De auto heeft maar 2600 miles op de teller staan en zag er nagenoeg ongebruikt uit. Stef heeft de auto in Nederland op de kop getikt, een unieke koop. Daarnaast stelde ook Oliver Brandenburg - een Duits NCRS lid - zijn Corvette Orange 1977er beschikbaar. Oliver is de tweede eigenaar en heeft de auto 16 jaar geleden uit Amerika geimporteerd. Beide wagens waren voorzien van een uitgebreide set aan documentatie.

Alhoewel er in totaal 21 mensen de Flight Judging 2008 hebben bezocht, waren er maar 8 keurmeesters aan de slag. Met 4 teams moesten dus 2 auto's volledig worden gekeurd - een zware klus. Rond de klok van vier uur waren beide gekeurd en klaar voor de zenuwslopende PV (performance verification). Beide auto's lieten hier steekjes vallen bij de alarm installatie.

Onder toeziend oog van Andre - onze Hoofd Keumeester - werden alle scores in detail en kritisch doorgenomen. De resultaten waren ronduit goed. Stef behaalde met zijn 78 Pace Car een dikke Top Flight! Oliver daarentegen behaalde een 2nd Flight.

Ronduit een geslaagde dag!

 
19 juni 2008: Het Nederlands Corvette Museum in VETTE MAGAZINE
In die nieuwste editie van VETTE Magazine wordt er een 3 pagina tellend artikel besteed aan het Nederlandse Corvette Museum van onze Hoofd Keurmeester Andre' Boer en zijn famillie.

Het artikel beschrijft de unieke opbouw van de collectie en het feit dat deze collectie dus NIET in Amerika staat, maar wel te verstaand in een klein Nederlands dorp.


 
14 juni 2008: Billy komt naar Nederland met zijn LT-1
Eindelijk is het zover ons Amerikaanse lid Billy Olson uit Arizona verhuist naar Nederland om samen met zijn vrouw Monique een leventje op te bouwen. Billy neemt zijn geliefde LT-1 mee. We hopen Billy, Monique en de LT-1 op onze toekomstige meetings te mogen verwelkomen.




 
7 mei 2008: Registry of Corvette Race Cars gelanceerd


INTRODUCING THE WORLDS ONLY REGISTRY DEDICATED SOLELY AND EXCLUSIVELY TO CORVETTE RACE CARS FOR EVERY MODEL YEAR OF PRODUCTION

Now there is a better resource to help research and track cars, drivers, race series, make contacts, search to buy, list for sale and have more serious fun.

CORVETTE RACE CAR ROSTERS and the CORVETTE RACE CAR SERIES CHRONOLOGY offer the greatest concentration of core data free of charge on Corvettes raced under FIA, IMSA, SCCA Club, SCCA Pro and Grand-Am sanctioned series in the US, Canada and Europe.

Members of the Registry can access Tier 2 data such as histories, updates, driver lists, specs, chassis chronologies, references, photo galleries, intimate details on car ownership, anecdotes, write-ups, features, links, a membership directory, sources, events and more.

Visit this new website and become a Member. Introductory annual membership is only $20 US. It is easy to apply on line and tell us about yourself in the process.

www.registryofcorvetteracecars.com
 
2 mei 2008: Te koop: C5R-002
To: Potential Buyers,
General Motors is offering for sale:



One CR5 002 Chassis Corvette Race Car
- Vehicle is not equipped with race engine or transmission, but has a standard engine and transmission for moving and loading purposes.
- Entered in 6 races
- Feb. 1999 -Daytona 24 Hour; Drivers: Pilgrim, Sharp, Heinricy
Results: DNF (Mechanical)
- Mar. 1999 12 hours of Sebring; Drivers: Pilgrim, Sharp, Heinricy
Results: 7th in class (crash)
- Sept. 1999 Petit Le Mans; Drivers: Pilgrim, Sharp, Collins
Results: 4th in class
- Feb. 2000 Daytona 24 Hour; Drivers: Pilgrim, Collins, Freon
Results: 10th in class (Mechanical)
- Mar. 2000 12 Hours of Sebring; Drivers: Pilgrim, Collins, Freon
Results: 5th in class
- une 2000 24 hours of Le Mans; Drivers: Pilgrim, Collins, Freon
Results: 3rd in class

Contact Steve Wesoloski for viewing: 313-667-1952 / Located in Michigan

Detailed History:
Entered in 6 races
- Feb. 1999 Daytona 24 Hour
o Drivers: Pilgrim, Sharp, Heinricy
o Result: DNF (mechanical)

- Mar. 1999 12 Hours of Sebring
o Drivers: Pilgrim, Sharp, Heinricy
o Result: 7th in class (crash)

- Sept. 1999 Petit Le Mans
o Drivers: Pilgrim, Sharp, Collins
o Result: 4th in class

- Feb. 2000 Daytona 24 Hour
o Drivers: Pilgrim, Collins, Freon
o Result: 10th in class (mechanical)

- Mar. 2000 12 Hours of Sebring
o Drivers: Pilgrim, Collins, Freon
o Result: 5th in class

- June 2000 24 Hours of Le Mans
o Drivers: Pilgrim, Collins, Freon
o Result: 3rd in class

 
25 april 2008: Body off is klaar - 1958 Frost Blue C1 van Eddy Jongejans
Het was pas afgelopen januari dat deze C1 arriveerde in Nederland. Na bijna 4 maanden zwoegen en zweten wisten Eddy, Rene' en Sander deze prachtige 1958 C1 compleet body off te restaureren.
 
21 april 2008: Body off is klaar - 1959 Crown Saphire C1 van Rob Musquetier
Na twee jaar zwoegen heeft Rob het voor elkaar. De body off restauratie van van zijn C1 is eindelijk klaar.
 
3 april 2008: Barrett-Jackson veiling Palm Beach 2008: unieke Jewel Blue 61-er onder de hamer
Afgelopen weekend was er weer een Barrett-Jackson Collector Car veiling in Palm Beach USA. Een unieke 1961 Corvette met een prachtig mooie Jewel Blue lak ging daar onder de hamer. Veel Corvette fans denken dat 1961 het eerste jaar was wanneer GM voor het eerst een goede kleur blauw aanbood voor de Corvette. Jewel Blue was alleen verkrijgbaar in 1961 en in totaal zijn er in dat jaar maar 855 Corvette's verkocht met deze kleur. Deze unieke kleur en de perfecte staat van deze Corvette zorgde ervoor dat lot nr. 678.1 een favoriet was onder de bieders tijdens de veiling.

Deze 1961-er Corvette was net frame-off gerestaureerd in 2008. De auto bevat aan RPO's een 270 pk dual quad 283 c.i. V8, 4 versnellingsbak, white wall banden, Wonderbar radio en een witte softtop.

Het biedingsproces voor deze Corvette duurde maar 5 minuten en het winnende bod werd gesloten op $118.000.
 
31 maart 2008: NCRS The Dutch Chapter is nu officieel!!!!
Op 31 maart 2008 onving het bestuur een goed bericht uit Amerika van onze regio vertegenwoordiger Marc Lincoln. Marc informeerde ons dat tijdens de afgelopen NCRS bestuursvergadering in Amerika er was besloten of the proefstatus van onze Dutch Chapter niet te verlengen.

Gelukkig voor onze club betekend het in ons geval dat de NCRS moederorganisatie in Amerika heeft besloten om ons compleet de erkennen als officiele Chapter hun organisatie! Dit betekend dat NCRS The Dutch Chapter nu de officiele en exclusieve vertegenwoordiging voert voor de NCRS organisatie in Nederland. Deze erkenning is een succes wat we als club na ruim 2 jaar gezamelijk hebben bereikt. Onze speciale dank gaat uit naar:
- al onze leden, zonder jullie lidmaatschap had onze club niet zover kunnen komen
- Marc Lincoln
- Jack Humphrey, onze steun en toeverlaat
- Alan Foster
- Rob Musquetier, zonder zijn onuitputtelijke energie was dit idee niet van de grond gekomen
 
25 maart 2008: Corvette B-Lijst: De betaalbare
Vorige week deelde Terry Michaelis van Proteam Corvette zijn A-lijst uit. Dit was zijn top 10 met Corvette's die hij zou kopen als geld GEEN rol speelt. Deze 10 Corvette's waren de meest unieke modellen waaronder de 1963 Grand Sport en 1971 LS6. Deze week brengen Terry's B-lijst uit met de meest betaalbare Corvette's die de beste investering vertegenwoordigen. Deze lijst bevat 15 van de meest populaire Corvette modellen die nog betaalbaar zijn voor verzamelaars.

Terry's Corvette B-Lijst:
1) 1955 V-8
700 geproduceerd (7 Blue Flame Six; 693 met V-8s) waarde $125K tot $350K

2) 1957 Fuelie
1.040 geproduceerd (RPO-684 HD race wielophanging, 51 geproduceerd; RPO-579E air box, 43 geproduceerd) waarde tot $250K vooral met RPO-684/579E

3) 1958-62 Fuelies
RPO 684 + RPO 687 HD remmen + wielophanging; 884 geproduceerd in 5 jaar tijd/177 per jaar waarde $150K en hoger (1958 RPO-684 heel uniek en daarom duurder)

4) 1958-61 Dual Four
245 pk en 270 pk waarde $100K en hoger
1963 Fuelie Split Window
ongeveer 1.300 geproduceerd waarde $100K en hoger

5) 1965 Fuelie
laatste productie jaar van de fuelie (771 geproduceerd) waarde $100K en hoger

6) 1965 396-425 hp
eerste en laatste jaar van de 396 c.i. (maar 2.157 geproduceerd) waarde $100K en hoger (RPO M-22 laat waarde toenemen $150K tot $250K)

7) 1966 427-425 hp
5.258 geproduceerd #2 in top 40 snelste muscle auto's list waarde $100K en hoger 15 M-22 geproduceerd (laat waarde toenemen $150K tot $250K)

8) 1967 435 hp
3.754 geproduceerd (populair toen/populair nu) kleur & documentatie is belangrijk waarde $150K en hoger

9) 1963-67 Tanker
63 63s geproduceerd, 38 64s geproduceerd, 41 65s geproduceerd, 66 66s geproduceerd, 2 67s geproduceerd waarde vanaf $125K en hoger 63s zijn hot of probeer een 67 te vinden (waarschijnlijk van $500K tot $1 miljoen)

10) 1967 400 pk/airco/cabrio
kleur & documentatie is belangrijk waarde $150K en hoger

11) 1968/69 L-89
624 1968s/390 1969s geproduceerd met aluminium blok en koppen optie waarde $150k en hoger

12) 1970 LT-1
1.287 geproduceerd waarde $60K en hoger

13) 1971 LT-1
1.949 geproduceerd waarde $60K en hoger

14) 1972 LT-1
1.741 geproduceerd waarde $60K en hoger voeg airco toe en de prijs gaat snel omhoog, zeker voor cabrio's (onder de 50k)

Als je er eentje in je garage hebt staan laat het ons dan weten!
 
22 maart 2008: Bouwjaar 1954 - waarde wordt onderschat
Meestal zijn het de 1953 Corvette's die de meeste aandacht krijgen, vandaar dat we de 54-ers eens onder de loep nemen. De 54-er wordt ook wel de vroegste Corvette genoemd die de meeste waarde voor zijn geld biedt.

De waarde van de 54-er Corvette (2de productie jaar) is stijgende. Steeds meer factoren dragen bij aan het feit dat de waarde toeneemt. Een van deze factoren is het feit dat bouwjaar 54 tussen de sterk in waarde stijgende 53-ers en 55-ers V8 (eerste bouwjaar V8) inzit. In het verleden werd de 54-er gezien als het stiefkindje van het eerste model van de eerste generatie (C1) Corvette, maar deze tijd is nu voorbij en verzamelaars beginnen de waarde van dit bouwjaar in te zien.

De productie van de 54-er verhuisde naar de opgeknapte assemblage lijn in St. Louis. In deze nieuwe omgeving had men alles aangepast om de fouten die men tegenkwam tijdens het eerste productie-jaar te vermijden. GM verwachtte dat men ongeveer 10.000 stuks dat jaar zou produceren, maar uiteindelijk werden het er maar 3.640. Ondanks dat de verkoopprognose bij lange na niet gehaald werd, overtrof de actuele productie toch meer dan 10x die van 1953 en meer dan 5x die van 1955.

Omdat er in 1954 geen verschillende aandrijfopties werden aangeboden wordt de waarde van de 1954 Corvette bijna alleen bepaald door de kleur van het exterieur. Van de 3.640 Corvette's die er in 1954 werden gebouwd is de schatting dat deze bestond uit 3.230 Polo White, 300 Pennant Blue, 100 Sportsman Red en 4 zwarten. Een originele auto met een kleur die geen wit is is daarom al gauw $10.000 tot $15.000 meer waard. Een originele zwarte uitvoering overstijgt dit minimaal 4 maal.

De Corvette Price Guide in Amerika geeft de stijgende waarde van de 54-er Corvette weer. De gemiddelde verkoopprijs begint bij $65.000 en loopt op tot rond de $143.000. De jaarlijkse waarde stijging wordt geschat op 30% en over vijf jaar op 85%. Wie is er nu het stiefkindje vraag je je dan af?
 
19 maart 2008: Wanneer geld geen rol speelt: Corvette A-lijst
Terry Michaelis van Proteam Corvette koopt en verkoopt Corvette's als sinds enkele decennia en is zonder twijfel een van experts als het gaat om waardebepalingen van Corvette's in Amerika. Terry informeerde op Corvetteblogger.com over zijn Corvette A-lijst die de top 10 Corvette's bevatte die hij zou kopen als geld geen rol speelde.

Corvette A-Lijst:
1) 1963 GRAND SPORT
5 geproduceerd waarde $6 miljoen en hoger (good luck) geen een te koop

2) 1969 ZL1
2 geproduceerd waarde $3 miljoen en hoger (good luck) geen een te koop

3) 1967 L-88
20 geproduceerd waarde $1.5 miljoen en hoger (good luck) geen een te koop

4) 1968/69 L-88
196 geproduceerd waarde $350K tot $750K (ze zijn er)

5) 1971 ZR2
12 geproduceerd waarde $350K tot $650K (van 4 weten we dat ze nog bestaan )

6) 1967 L-89
16 geproduceerd waarde $450K tot $750K (er bestaan er een paar, exacte aantal onbekend)

7) 1953 BLUE FLAME
300 geproduceerd waarde $300K tot $500K (VIN 003 verkocht voor $1 miljoen; VIN 005 verkocht voor $850K)

8) 1963 Z06/TANKER
63 geproduceerd waarde $275K tot $400K (extra waarde als ze officieel hebben geraced)

9) 1970-72 ZR1
53 geproduceerd waarde $125K tot $200K (bestaan er nog een paar, aantal onbekend)

10) 1971 LS6
188 geproduceerd waarde $125K tot $200K (niet zo moeilijk te vinden)

Als je er een weet te staan, laat het ons dan weten!
 
10 februari 2008: Nieuwe editor Restorer Magazine (Engels)
The National Board of Directors would like to announce the appointment of Vinnie Peters as our new editor of the Restorer Magazine. Vinnie is presently serving as interim editor and has done a fine job with the latest issue of our magazine. Vinnie has served the NCRS in many capacities in the past serving as President, Vice-President & National Activities Chairman, Regional Director and has also served as editor of the Restorer and was responsible for two issues when we had a gap between editors. He also served as co-editor along with Dennis Clark for our 25th Anniversary Edition Magazine. We are extremely excited and look forward to future issues of the Restorer Magazine. Please join me in welcoming Vinnie Peters as our new editor of the Restorer Magazine. He is presently working on the next issue of the magazine and is in need of technical articles and articles in general.
 
14 januari 2008: Nederlandse polo gespot tijdens de Florida Regionals!!!
De nieuwe oranje NCRS polo's zijn zelfs onlangs gesignaleerd tijdens de NCRS Regionals in Florida. Alan Foster zorgde dat we hier toch enige vertegenwoordiging hadden!!!