NCRS - The Dutch Chapter Logo
Select English as language














Log-in
Naam:
Wachtwoord:

This site is sponsored by:

This site is hosted for free by ITCAP!

NCRS Dutch Chapter Organisatie



Doel:

De Nederlandse afdeling van de National Corvette Restorers Society (NL NCRS) is de lokale zuster organisatie van de Amerikaanse moederorganisatie NCRS. Als organisatie heeft onze Corvette club in Nederland tot doel om een broederlijke en leerzame vereniging te zijn. Leden vinden dit terug in:

  • Het uitwisselen van ideen
  • Het geven en nemen van informatie
  • Het aanbieden van onderdelen en accessoires

  • Zowel nationaal als internationaal bevorderen wij het contact tussen NCRS leden. Alles hierbij draait om Chevrolet Corvettes met bouwjaar 1953 tot 1996 en de energie in het restaureren en preserveren van deze auto's in de originele af-fabriek conditie.

    Om dit doel te bereiken organiseren wij als Corvette club in Nederland regelmatig evenementen, workshops en toertochten. Het clubblad van NL NCRS verschijnt eens per kwartaal.

    Het bestuur:

    Het bestuur van de Nederlandse afdeling van de NCRS bestaat uit:
    Voorzitter: Jeroen Verbeek
    Vice-Voorzitter: Raymond Vermeij
    Secretaris: Brandy Ruigrok
    Penningmeester & Ledenadministratie: Hessel Zee van der
    Hoofd Keurmeester: Andre Boer
    Nieuwsbrief Redacteur: Rob Musquetier
    Webmaster: Robert Didier
    Algemeen Bestuurslid: Ruud Zeller
    Algemeen Bestuurslid: Erik Stroeve
    Algemeen bestuurslid: Jack Jansen

    Voorzitter: Jeroen Verbeek

    De besmetting met het Corvette virus heb ik opgelopen toen ik een jaar of 12 was. De eerste Corvette die ik ooit bewust zag, was een witte 1980-er. De Coke bottle shape en het geluid van een amerikaanse V8 maakte deze auto anders dan de gemiddelde sportauto. Tevens het ontwerp waarbij de bestuurder -op de achteras zit- en een enorme motorkap aan de voorkant, wakkerde de liefde voor de Corvette aan. Ik ben me gaan verdiepen in de Corvette en haar historie. De aanblik van die eerste Corvette ben ik nooit vergeten en dat heeft er denk ik voor gezorgd dat de C3 mijn favoriet is geworden. De ultieme droom is een 1970 Bridgehampton Blue Coupe, de zoektocht naar deze auto duurt al jaren. Er zijn momenten geweest dat de aanschaf nabij was maar toch niet gedaan om uiteenlopende redenen. Op een dag zal de 70-er in de garage staan, maar dat heeft geen haast. In 2014 zag ik op Ebay in de Verenigde Staten een mooie -red on red- 1986 coupe, ik was op slag verliefd, na de foto's en de filmpjes ca. 150 keer bekeken te hebben en alle details van de auto uit mijn hoofd te kennen, heb ik de verkoper gebeld. Aan het einde van het gesprek was de kogel door de kerk, ik had mijn eerste Corvette gekocht! Een droom om in te rijden en in 2015 is ze bekroond met een Top Flight Award. Van deze auto neem ik nooit meer afscheid dus die 1970-er zal de garage moeten gaan delen.

    Vice-Voorzitter: Raymond Vermeij

    Ik ben van 1963 (oktober) en heb vanaf mijn 14de al aan van alles gesleuteld (brommers, motoren en autos) en dit is dan ook mijn grootste passie. Toen ik 'serieus' begon te werken werd het sleutelen minder en minder tot dat ik op een moment zelfs niet meer sleutelde. Het bleef altijd kriebelen en in 2005 ben ik opzoek gegaan naar een oldtimer om mijn hobby nieuw leven in te blazen. Daar ik niet goed kan lassen en geen plaatwerk skills heb dacht ik aan een oldtimer die niet kon roesten en veel vermogen heeft. Initieel wilde ik een C1 maar na een testrit ben ik hierop terug gekomen net als Ruud omdat ik ook rij plezier wilde hebben. Dan C2 maar dacht aan eentje van 1963 net als ik. Na een jaar het internet te hebben afgestruind vond ik er eentje op Ebay in de UK. Het was een 65 cabrio met een NOM 396 BB als optie PS, PB, PW, AC, Side Pipes, Knock-offs, leder, soft en hardtop. Ik ben nu nog volop bezig met de Frame-off restauratie die oktober 2006 ben begonnen. Ik weet ook al dat dit niet mijn laatste Vette is, ben al bezig met rond kijken naar een volgende, waarschijnlijk een C2 coupe of een vroege C3.

    Corvette's:
    1965 Cabrio

    Secretaris: Brandy Ruigrok

    Brandy Ruigrok is van het bouwjaar 1959 en woonachtig te Lisse. Toen ik op mijn 14 jaar een Corvette C3 zag rijden was ik er meteen verliefd op. Ik dacht beurt wat er beurt maar die wil ik later ook rijden. Helaas duurde het nog wel even, In 1984 kocht ik mijn eerste corvette C3 bouwjaar 1976 die ik in 2008 body-off gerestaureerd heb. In 2002 was ik in de gelegenheid om een C1 bouwjaar 1961 te kopen, daar hoefde ik niet lang over na te denken. Die heb ik gelijk body-on gerestaureerd. Toen ik 2003 tegen een C4 aanliep heb ik die gekocht als daily driver. Tenslotte kon ik in 2006 een C5 met flinke voorschade kopen die heb ik weer opgeknapt en aan mijn collectie toegevoegd.
    Kortom het rijden in een Corvette is een beleving maar het opknappen ervan is ook erg leuk!

    Corvette's:
    1961 Cabriolet (Honduras Maroon/Fawn)
    1976 Coupe (Corvette Creme/Bruin leer)
    1992 Coupe (Rood/Beige)
    2000 Coupe (Torch Rood/Zwart)

    Penningmeester & Ledenadministratie: Hessel Zee van der

    Mijn bouwjaar is 1979. Op mijn 16e ben ik tijdens een vakantie bij kennissen in Iowa geïnfecteerd geraakt door het Corvette virus. In hun barn stond een Tuxedo black 1968 convertible, die destijds al 15 jaar stil stond. Omdat een echte Corvette tijdens mijn studie geneeskunde financieel niet haalbaar was heb ik destijds vele plastic schaalmodellen van Corvettes gebouwd. Sinds 2012 ben ik de trotse eigenaar van een zwarte 1989 C4 convertible. In hoop ooit de 1968 uit Iowa te kunnen bemachtigen en te restaureren.

    Corvette's:
    1989 zwarte C4 convertible

    Hoofd Keurmeester: Andre Boer

    Mijn naam is Andr Boer en ik ben Mercedes-dealer in het oosten van Nederland. Als sinds meerdere decennia ben ik een groot Corvette liefhebber en verzamelaar. Mijn verzamelwoede heeft geresulteerd in het feit dat vandaag de dag ik een klein Corvette Museum heb in de plaats Wezep. Nagenoeg elk bouwjaar is in de collectie vertegenwoordigd, maar naar een wagen uit het eerste productiejaar 1953 ben ik nog steeds op zoek. Naast het plegen van onderhoud aan Mercedessen is ook het verrichten van Corvette onderhoud en restauratie een van mijn specialiteiten geworden. Dagelijks steek ik samen met mijn zoons veel liefde in deze passie voor de Corvettes en omdat ik in Nederland wel de meeste Corvettes van binnen en buiten heb gezien was voor mij de reden om de rol om me te nemen als technisch adviseur van de Nederlandse NCRS.

    Corvette's:
    Prive-collectie van meer dan 100 Corvette's uit de jaren 1954 tot en met 2007

    Nieuwsbrief Redacteur: Rob Musquetier

    Alhoewel mijn vrouw de oldtimer liefhebber was bij ons thuis ben ik besmet geraakt met het Corvette virus sinds wij een 1958 Corvette hadden gehuurd voor onze huwelijksdag. Na een jaartje begon het bij mij te kriebelen en ben ik op eBay op zoek gegaan naar een 1958-1960 model wat resulteerde in een Crown Sapphire 1959 auto uit Californi. Deze auto hebben we zelf gemporteerd en met veel liefde van de grond af gerestaureerd.

    Na twee jaar werd het tijd voor een nieuwe bolide: een big block 427ci/390hp Daytona gele cabrio, compleet met hardtop. Deze auto is nog zeer origineel, slechts enkele componenten zijn vervangen in zijn 38 jarige bestaan. Deze probeer ik zo min mogelijk te wijzigen.

    Een van mijn laatste aanwinsten is een split window coupe die ik het restauratie project waar ik momenteel mee bezig ben!

    Dagelijks rijd ik zo'n 80 km in een zwarte 1999 Corvette van en naar mijn werk. Heerlijk om zo intensief met je hobby bezig te kunnen zijn

    April 2005 ben ik begonnen met het opzetten van de Nederlandse afdeling van de NCRS die we in 2007 tijdens de National in Boston officieel toegelaten hopen te krijgen tot de internationale NCRS organisatie.

    Corvette's:
    1954 cabriolet (Polo Wit/Rood)
    1959 cabriolet (Crown Sapphire/Turquoise)
    1963 coupe (Daytona Blauw/Creme)
    1999 coupe (Zwart/Bordeaux Rood)

    Webmaster: Robert Didier

    Mijn bouwjaar is 1963 en ik woon in Amstelveen. Een poster met een Corvette C3 hing al snel tussen die van Floris en van Led Zeppelin boven mijn bed. Pas enkele jaren geleden ben ik mij echt gaan verdiepen in welke C3 ik wilde. Lid geworden van Heartbeat Corvette Club en op het forum gezet waar ik naar op zoek was. Dat werkte niet. Erik Stroeve heeft mij toen naar de NCRS gehaald en dat werkte wel! Meer dan 20 kanshebbers op het Amerikaanse NCRS-forum gezet en de kenners riepen allemaal NO GO! Toen stond in de The NCRS Driveline een 1972 LT-1 te koop. Foto gezien: het was liefde op het eerste gezicht en de koop was snel gesloten. Dankzij leden aan beide kanten van de oceaan is zij in 2009 veilig in Nederland aangekomen. Het website van de NCRS NL probeer ik wat steviger neer te zetten. Voor de leden en voor andere liefhebbers van Corvettes: liefhebbers die klassiekers graag zien zoals ze de fabriekshal uitrolden.

    Corvette's:
    1972 LT-1 Coupe (Ontario Orange/Zwart)

    Algemeen Bestuurslid: Ruud Zeller

    Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw reisde ik voor mijn werk zeer regelmatig naar de VS.

    Al snel viel mijn oog op de, destijds nog redelijk nieuw model, de C3. Maar ik besloot dat ik er een uit mijn geboortejaar 1956 zou gaan bezitten. Totdat een proefrit in een C1 uit 1956 mij tot andere gedachten bracht en ik besloot naar iets -nieuwers- te zoeken. Ik wilde beslist een Corvette om te rijden en geen trailer-queen. Tot mijn verbazing werd er hier in Nederland een cabriolet uit 1963 aangeboden. Na een technische check en een korte proefrit was ik overtuigd, deze zou het worden. Dat was in 2001, voor de Euro en deze auto is nog betaald in klinkende guldens. Elk jaar komt de Corvette weer iets dichter bij de originele fabriekstatus. Inmiddels is de familie uitgebreid met een mooie kleindochter en twee flinke kleinzoons. Reden genoeg om de Corvette in perfecte staat achter te laten voor de volgende generaties.

    Inmiddels ben ik , met veel plezier, al weer zo'n 10 jaar betrokken bij de NCRS Dutch Chapter.

    Algemeen Bestuurslid: Erik Stroeve

    Corvettes zijn mijn grootste hobby! Op dit moment ben ik de trotse eigenaar van een origineel brons kleurige L71 Corvette met bouwjaar 1968. Deze wagen is momenteel een nice driver maar zodra ik de ruimte heb zal ze worden gerestaureerd. Daarnaast rij ik dagelijks in de enige Millenium Yellow Z06 Corvette in Nederland! met als bouwjaar 2002. Hierbij verontschuldig ik mezelf aan alle amerikaanse lezers voor het feit dat ik beide wagens zelf heb geimporteerd uit de Verenigde Staten.

    Corvette's:
    1968 coupe (Rally Rood/Zwart) 1969 cabrio (Riverside Goud/Zwart) 2002 ZO6 coupe (Milennium Geel/Zwart)

    Algemeen bestuurslid: Jack Jansen

    Ik ben Jack Jansen, geboren in 1968 en eigenaar van een autobedrijf dat is gespecialiseerd in Citroen en Peugeot in Breda. Ik ben sinds 1978, toen mocht ik meerijden in een nieuwe C3 van een vader van een vriendje, al gek van de Corvette. Vanaf het moment dat ik een rijbewijs bezit heb ik diverse C3 en C4 gehad maar mijn passie (en later ook die van mijn vrouw) ging altijd uit naar een C1. Na jaren in Europa en de USA gezocht te hebben naar een goed en een betaalbaar exemplaar hebben we in 1999 een 59-er gevonden in Belgi. Met deze auto rijden we veel classic rally's (de Zes uur van Breda, SLS, de Tulpen rally, de 200 van Luxemburg) door heel Europa, wat neer komt op ongeveer 5000km per jaar. Helaas moet ik toegeven dat dit een slijtageslag is voor mens en machine want echt comfortabel rijdt een C1 niet. Voor de lange afstand daarom hebben wij in 2009 een C2 coupe gekocht. Deze ben ik nu klaar aan het maken voor de rally's. Als dit gedaan is wil ik de C1 gaan restaureren volgens NCRS normen.

    Corvette's:
    C1 1959 cabrio Roman Rood/Zwart C2 1966 coupe Zwart/Zwart C5 2003 cabrio Zilver/Zwart