NCRS - The Dutch Chapter Logo
Select English as language














Log-in
Naam:
Wachtwoord:

This site is sponsored by:

This site is hosted for free by ITCAP!

NCRS Dutch Chapter Organisatie



Het bestuur:

Het bestuur van de Nederlandse afdeling van de NCRS bestaat uit:
Voorzitter: Jeroen Verbeek
Vice-Voorzitter: Raymond Vermeij
Secretaris: Brandy Ruigrok
Penningmeester & Ledenadministratie: Hessel Zee van der
Hoofd Keurmeester: Andre Boer
Nieuwsbrief Redacteur: Rob Musquetier
Webmaster: Robert Didier
Algemeen Bestuurslid & Promotiematerialen: Pieter Baggerman
Algemeen Bestuurslid: Ruud Zeller
Algemeen Bestuurslid: Erik Stroeve
Algemeen bestuurslid: Jack Jansen

Voorzitter: Jeroen Verbeek

De besmetting met het Corvette virus heb ik opgelopen toen ik een jaar of 12 was. De eerste Corvette die ik ooit bewust zag, was een witte 1980-er. De Coke bottle shape en het geluid van een amerikaanse V8 maakte deze auto anders dan de gemiddelde sportauto. Tevens het ontwerp waarbij de bestuurder -op de achteras zit- en een enorme motorkap aan de voorkant, wakkerde de liefde voor de Corvette aan. Ik ben me gaan verdiepen in de Corvette en haar historie. De aanblik van die eerste Corvette ben ik nooit vergeten en dat heeft er denk ik voor gezorgd dat de C3 mijn favoriet is geworden. De ultieme droom is een 1970 Bridgehampton Blue Coupe, de zoektocht naar deze auto duurt al jaren. Er zijn momenten geweest dat de aanschaf nabij was maar toch niet gedaan om uiteenlopende redenen. Op een dag zal de 70-er in de garage staan, maar dat heeft geen haast. In 2014 zag ik op Ebay in de Verenigde Staten een mooie -red on red- 1986 coupe, ik was op slag verliefd, na de foto's en de filmpjes ca. 150 keer bekeken te hebben en alle details van de auto uit mijn hoofd te kennen, heb ik de verkoper gebeld. Aan het einde van het gesprek was de kogel door de kerk, ik had mijn eerste Corvette gekocht! Een droom om in te rijden en in 2015 is ze bekroond met een Top Flight Award. Van deze auto neem ik nooit meer afscheid dus die 1970-er zal de garage moeten gaan delen.

Vice-Voorzitter: Raymond Vermeij

Ik ben van 1963 (oktober) en heb vanaf mijn 14de al aan van alles gesleuteld (brommers, motoren en autos) en dit is dan ook mijn grootste passie. Toen ik 'serieus' begon te werken werd het sleutelen minder en minder tot dat ik op een moment zelfs niet meer sleutelde. Het bleef altijd kriebelen en in 2005 ben ik opzoek gegaan naar een oldtimer om mijn hobby nieuw leven in te blazen. Daar ik niet goed kan lassen en geen plaatwerk skills heb dacht ik aan een oldtimer die niet kon roesten en veel vermogen heeft. Initieel wilde ik een C1 maar na een testrit ben ik hierop terug gekomen net als Ruud omdat ik ook rij plezier wilde hebben. Dan C2 maar dacht aan eentje van 1963 net als ik. Na een jaar het internet te hebben afgestruind vond ik er eentje op Ebay in de UK. Het was een 65 cabrio met een NOM 396 BB als optie PS, PB, PW, AC, Side Pipes, Knock-offs, leder, soft en hardtop. Ik ben nu nog volop bezig met de Frame-off restauratie die oktober 2006 ben begonnen. Ik weet ook al dat dit niet mijn laatste Vette is, ben al bezig met rond kijken naar een volgende, waarschijnlijk een C2 coupe of een vroege C3.

Corvette's:
1965 Cabrio

Secretaris: Brandy Ruigrok

Brandy Ruigrok is van het bouwjaar 1959 en woonachtig te Lisse. Toen ik op mijn 14 jaar een Corvette C3 zag rijden was ik er meteen verliefd op. Ik dacht beurt wat er beurt maar die wil ik later ook rijden. Helaas duurde het nog wel even, In 1984 kocht ik mijn eerste corvette C3 bouwjaar 1976 die ik in 2008 body-off gerestaureerd heb. In 2002 was ik in de gelegenheid om een C1 bouwjaar 1961 te kopen, daar hoefde ik niet lang over na te denken. Die heb ik gelijk body-on gerestaureerd. Toen ik 2003 tegen een C4 aanliep heb ik die gekocht als daily driver. Tenslotte kon ik in 2006 een C5 met flinke voorschade kopen die heb ik weer opgeknapt en aan mijn collectie toegevoegd.
Kortom het rijden in een Corvette is een beleving maar het opknappen ervan is ook erg leuk!

Corvette's:
1961 Cabriolet (Honduras Maroon/Fawn)
1976 Coupe (Corvette Creme/Bruin leer)
1992 Coupe (Rood/Beige)
2000 Coupe (Torch Rood/Zwart)

Penningmeester & Ledenadministratie: Hessel Zee van der

Mijn bouwjaar is 1979. Op mijn 16e ben ik tijdens een vakantie bij kennissen in Iowa geïnfecteerd geraakt door het Corvette virus. In hun barn stond een Tuxedo black 1968 convertible, die destijds al 15 jaar stil stond. Omdat een echte Corvette tijdens mijn studie geneeskunde financieel niet haalbaar was heb ik destijds vele plastic schaalmodellen van Corvettes gebouwd. Sinds 2012 ben ik de trotse eigenaar van een zwarte 1989 C4 convertible. In hoop ooit de 1968 uit Iowa te kunnen bemachtigen en te restaureren.

Corvette's:
1989 zwarte C4 convertible

Hoofd Keurmeester: Andre Boer



Corvette's:
Prive-collectie van meer dan 100 Corvette's uit de jaren 1954 tot en met 2007

Nieuwsbrief Redacteur: Rob Musquetier



Corvette's:
1954 cabriolet (Polo Wit/Rood)
1959 cabriolet (Crown Sapphire/Turquoise)
1963 coupe (Daytona Blauw/Creme)
1999 coupe (Zwart/Bordeaux Rood)

Webmaster: Robert Didier

Mijn bouwjaar is 1963 en ik woon in Amstelveen. Een poster met een Corvette C3 hing al snel tussen die van Floris en van Led Zeppelin boven mijn bed. Pas enkele jaren geleden ben ik mij echt gaan verdiepen in welke C3 ik wilde. Lid geworden van Heartbeat Corvette Club en op het forum gezet waar ik naar op zoek was. Dat werkte niet. Erik Stroeve heeft mij toen naar de NCRS gehaald en dat werkte wel! Meer dan 20 kanshebbers op het Amerikaanse NCRS-forum gezet en de kenners riepen allemaal NO GO! Toen stond in de The NCRS Driveline een 1972 LT-1 te koop. Foto gezien: het was liefde op het eerste gezicht en de koop was snel gesloten. Dankzij leden aan beide kanten van de oceaan is zij in 2009 veilig in Nederland aangekomen. Het website van de NCRS NL probeer ik wat steviger neer te zetten. Voor de leden en voor andere liefhebbers van Corvettes: liefhebbers die klassiekers graag zien zoals ze de fabriekshal uitrolden.

Corvette's:
1972 LT-1 Coupe (Ontario Orange/Zwart)

Algemeen Bestuurslid & Promotiematerialen: Pieter Baggerman

Mijn naam is Piet Baggerman, ik ben geboren in 1943 dus de rekenaars onder ons hebben berekend dat ik boven de 65 jaar ben geworden en dus niet meer verplicht hoeft te werken. Gelukkig heb ik een hobby, die weliswaar veel geld kost, maar mij een hoop plezier geeft. Ik ben in het bezit van een 59-er Corvette, die ik in 2004 van mijn vrouw heb mogen kopen. Nu hoor ik al verschillende mensen denken: ?ik wou dat ik zo n vrouw had?. Ik moet hierbij wel even opmerken dat ik al vele jaren rommelmarkten, beurzen, tentoonstellingen enz. afgestruind heb om modelautootjes van Corvettes aan te schaffen. In voorjaar 2005 heb ik mijn eerste kilometers gemaakt en dat is mij zo bevallen dat ik er nu ongeveer 20.000 km op heb zitten. Ik heb mijn Corvette om te rijden en niet alleen om te poetsen en te pronken. Ik zal daarom ook niet overwegen om een totale restauratie uit te voeren omdat ik dan een lange tijd niet kan rijden in de auto die mij het meest lief is. De reden dat ik toegetreden ben tot het bestuur van de NCRS is dat ik meer vrije tijd heb en graag meer mensen warm wil maken voor de uitgangspunten van de NCRS namelijk het hebben, conserveren, restaureren en rijden in de enige echte Amerikaanse sportwagen.

Corvette's:
1959 Cabriolet (Roman Rood/Rood)

Algemeen Bestuurslid: Ruud Zeller

Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw reisde ik voor mijn werk zeer regelmatig naar de VS.

Al snel viel mijn oog op de, destijds nog redelijk nieuw model, de C3. Maar ik besloot dat ik er een uit mijn geboortejaar 1956 zou gaan bezitten. Totdat een proefrit in een C1 uit 1956 mij tot andere gedachten bracht en ik besloot naar iets -nieuwers- te zoeken. Ik wilde beslist een Corvette om te rijden en geen trailer-queen. Tot mijn verbazing werd er hier in Nederland een cabriolet uit 1963 aangeboden. Na een technische check en een korte proefrit was ik overtuigd, deze zou het worden. Dat was in 2001, voor de Euro en deze auto is nog betaald in klinkende guldens. Elk jaar komt de Corvette weer iets dichter bij de originele fabriekstatus. Inmiddels is de familie uitgebreid met een mooie kleindochter en twee flinke kleinzoons. Reden genoeg om de Corvette in perfecte staat achter te laten voor de volgende generaties.

Inmiddels ben ik , met veel plezier, al weer zo'n 10 jaar betrokken bij de NCRS Dutch Chapter.

Algemeen Bestuurslid: Erik Stroeve

Corvettes zijn mijn grootste hobby! Op dit moment ben ik de trotse eigenaar van een origineel brons kleurige L71 Corvette met bouwjaar 1968. Deze wagen is momenteel een nice driver maar zodra ik de ruimte heb zal ze worden gerestaureerd. Daarnaast rij ik dagelijks in de enige Millenium Yellow Z06 Corvette in Nederland! met als bouwjaar 2002. Hierbij verontschuldig ik mezelf aan alle amerikaanse lezers voor het feit dat ik beide wagens zelf heb geimporteerd uit de Verenigde Staten.

Corvette's:
1968 coupe (Rally Rood/Zwart) 1969 cabrio (Riverside Goud/Zwart) 2002 ZO6 coupe (Milennium Geel/Zwart)

Algemeen bestuurslid: Jack Jansen



Corvette's:
C1 1959 cabrio Roman Rood/Zwart C2 1966 coupe Zwart/Zwart C5 2003 cabrio Zilver/Zwart