NCRS - The Dutch Chapter Logo
Select English as language













Log-in
Naam:
Wachtwoord:

This site is sponsored by:

This site is hosted for free by ITCAP!

NCRS Dutch Chapter Nieuws



25 november 2006: Nieuw Corvette kiddie Nieuws: 2018


Nieuws: 2017


Nieuws: 2016


Nieuws: 2015


Nieuws: 2014


Nieuws: 2013


Nieuws: 2012


Nieuws: 2011


Nieuws: 2010


Nieuws: 2009


Nieuws: 2008


Nieuws: 2007


Nieuws: 2006


Nieuws: 2005


Bij deze willen we Erik en Andrea heel veel geluk wensen met hun nieuwste aanwinst: Corvette kiddie Thomas Frederik Stroeve (roepnaam Tom)!

Namens alle leden heel veel plezier en geluk met deze kleine vent!
 
16 oktober 2006: Het magazine Aktueel zet NCRS bestuurslid Twan Baars als auto freak in de spotlight
Het weekblad Aktueel bevat een vaste sectie waar elke week weer een nieuwe auto freak in wordt voorgesteld. Deze week betrof het onze penningmeester Twan Baars waarin het duidelijk naar voren kwam dat de Corvette hem in de greep houdt. In het artikel valt duidelijk te lezen dat de liefde voor corvettes al vroeg begon bij Twan. Corvette eigenaar werd Twan na alles op de rit te hebben voor zijn famillie en nu rijdt de trotse eigenaar rond in een prachtige C2 uit 1965. Klik hier voor de on-line versie van het artikel.

Het artikel bevat een aantal mooie fotos van de C2 en Twan's famillie. Een gescande versie van het artikel is te bewonderen in de artikelen sectie van het C2 register (www.c2registry.org).
 
21 september 2006: Nederland is twee Split Windows rijker
Twee van de Dutch Chapter bestuursleden, wel te verstaand Sander Ballegooij en Rob Musquetier, zijn eindelijk overstag gegaan voor de mooie lijnen van de C2 en hebben ervoor gezorgt dat Nederland twee unieke split windows rijker is.

Beide heren hebben een Daytona Blauwe Split Window coupe aangeschaft en zelf geimporteerd uit Amerika. De Split Window coupe is een uniek model wat alleen in 1963 werd geproduceerd. De wagen van sander is de oudste van het duo met een geschatte geboortedatum van 25 maart, die van rob zag het levenslicht rond 2 juli.

De auto van sander is een originele 327-300 PK auto met als RPO's een 4 versnellingsbak, power steering, AM/FM radio en de originele K-H knock of velgen. Deze velgen waren verkrijgbaar als optie vanaf 1964.

De split van Rob wordt aangedreven door een NOM motorblok en heeft als RPO's een 4 versnellingsbak, getinte ramen, AM radio en een slip-diff achteras. Gezien de kenmerken in het motorruim is de auto hoogstwaarschijnlijk uit de fabriek komen rollen met een unieke FI combinatie.

Beide eigenaren zijn vol trots over hun nieuwe aanwinst en zullen de komende jaren weer veel energie steken in het opknappen van deze schoonheden naar NCRS maatstaven.

Details van beide auto's zijn terug te vinden op het C2 register.
 
10 september 2006: Dutch Chapter Road Tour 2006: Kastelentocht in de provincie Utrecht
Na de afzegging van de roadtour op 10 augustus vanwege het bar slechte weer had het bestuur besloten de rit een maand vooruit te schuiven en wel te verstaan op 10 september. Achteraf kunnen we zeggen dat dit een goede zet is geweest, want het weer was ronduit perfect met volop zon en een gemiddelde temperatuur van 24 graden celcius.

De doelstelling was om met het bestuur rond de klok van half 11 te verzamelen in Cafe Oud-London in Zeist, dus zondag was het vroeg op voor het bestuur. Na een mooie rit was Andre de eerste die arriveerde en kort daarna het kleine convoy uit Noord-Holland.

De parkeerplaats van Oud-London had genoeg ruimte voor de groeiende Corvette verzameling. Al binnen het uur hadden zich 14 autos verzameld en zaten we allemaal lekker aan de koffie. In het volle enthousiasme van de grote opkomst is de vergadering er bij-in geschoten en werd de aandacht al snel gegeven aan de uitleg van de roadtour. De Tour van dit jaar betrof een kastelentocht door de provincie Utrecht die ons ter beschikking was gesteld door Stingray '82.

Rond 12 uur werden dan uiteindelijk de motoren gestart en het werd al gauw duidelijk dat de C3 van Fred het meeste aantal decibellen produceerde. Het eerste deel van de rit reed Rob met zijn BB voorop en leide ons door het mooie Utrechtse platteland. Na wat mooie kastelen te hebben bezocht werd het tijd voor een korte pauze.

De pauze stond in het teken van de nodige versnaperingen en natuurlijk was er wat tijd om elkaar beter te leren kennen. Na een klein uur pakte we de tocht weer op en nu met Andre in zijn zelf gerestaureerde 62er C1 voorop.

Het eerste kasteel wat werd bezocht was Slot Sanderburg en hier werd de kans gegrepen om wat mooie plaatjes te schieten voor de poorten van het kasteel. Na deze fotostop reden we weer verder over polderwegen en dijkjes om uiteindelijk aan te komen bij het laatste kasteel waar we uiteindelijk bijna met alle Vettes op een veerpondje terecht kwamen. Met wat spierkracht werden de auto's op een kleine landweg omgedraait en namen we al zwaaiend afscheid van Clemens en Piet.

Als laatste zijn we even gestopt op een klein plein waar tevens een Alfa Romeo en VW club stonden. Als grote verassing doneerde Han Clems een prachtige limited edition uitgave van de Grandsport Corvette uit de jaren 60 aan onze voorzitter. Deze zal zeer zeker een goede plek krijgen in het nieuwe NCRS clubhuis.

Rond de klok van 5 keerden we huiswaarts van deze prachtige dag.

Met dank aan Birgit Baars is er een leuke digitale samenvatting van deze tour te vinden op onze site.
Klik hier om een foto-impressie van deze activiteit te bezichtigen.
 
13 augustus 2006: Brug geplaatst in de werkplaats
Gisteren hebben Sander en Rob de door Mike, Erik en Rob gesponsoorde 2 koloms brug geplaatst. Deze hydraulische brug stelt je instaat om perfect onder de auto te werken waarbij de wielen vrij zijn (deze kan je dus onbelemmerd demonteren.

Tevens doneerde Nico een koffiezetmachine en een compressor (voor toekomstig gebruik van bv. een zandstraalcabine), ook hiervoor heel veel dank!

We hopen in de toekomst veel plezier hiervan te hebben!
 
20 juni 2006: Veel nieuwe Corvette vrienden en een groot succes.....Flight 2006 Le-Mans
13 juni j.l. was het zover, de Nederlandse afdeling van de NCRS vertrok naar Le-Mans. Om 5:45 in de ochtend vertrok de eerste nederlandse Corvette (C2 van Michael en Benno) vanuit Noord-Holland om zich rond 6:30 te verenigen met de C1 van Sander en Rene in Zaandam. Na een uurtje rijden kwamen er rond Breukelen de C3 van Rob en de C5-ZO6 van Erik en Andrea bij. Na een korte stop in Maarssen waar Han in de C3 van Rob stapte reden we door naar de Belgische grens. Rond Breda sloot ook Jan zich met zijn C1 aan en was het nederlandse NCRS convooi compleet.

De reis door Belgie verliep voorspoedig totdat de C2 van Michael wat problemen begon te vertonen met de motor temperatuur. Na het bijvullen van aanzienlijk wat koelvloeistof werd de reis voortgezet richting Boulogne om daar samen te komen met onze collega's van de engelse NCRS afdeling. Vanuit de engelse club sloten in totaal 4 Corvette's en 1 MPV met de Amerikaanse keurmeesters (Jack, Garry en Steve) aan.

Na een gezellige overnachting in Neufchatel bracht, op de 14e, een door onze Engelse vrienden uitgezette Road-Tour ons door de prachtige franse natuur en het platteland naar onze eind bestemming een Bed & Breakfast pension in Parcay-Les-Pins ongeveer 40 km ten zuiden van Le-Mans.

Op de 15e hebben de auto's van Sander en Rob een officiele NCRS keuring ondergaan met als bevredigend resultaat een SECOND FLIGHT (C1) en TOP FLIGHT (C3) voor de auto's van de nederlandse NCRS.

Op de 16e zijn we richting het circuit gereden. De gezellige chaos rond het circuit zorgde ervoor dat een deel van onze convooi het spoor naar Camp Corvette kwijt raakte. Na een korte omweg stonden uiteindelijk alle Vettes langs het circuit op Camp Corvette, het door GM gesponsorde terrein. In de avond is er nog genoten van de uitmuntende sfeer in Arnage waar de big block van Rob samen met het prototype C2 van onze engelse NCRS vriend Chris een juichende menigte op de kleine boulevard gek maakte met het typerende roffelende motor geluid van de Corvette's.

Zaterdag de 17e was de dag van de waarheid en rond 5 uur in de middag werd het startschot gegeven aan de race. Onder het genot van bier en een door GM georganiseerde barbeque hebben we tot laat in de avond genoten van de race en veel nieuwe vriendschappen gesloten.

De race is uiteindelijk gewonnen door Audi in de LMP klasse en CORVETTE in het GT1 segment. Deze overwinning werd op zondagavond uitgebreid geviert. Zondag en maandag is The Dutch Chapter in twee groepen veilig terug in Nederland aangekomen.

Flight 2006 naar Le-Mans was een groot success, waar veel nieuwe vrienschappen zijn gesloten en een solide basis is gelegd voor een verdere samenwerking tussen het Nederlandse en de engelse NCRS chapters. Volgend jaar komt er zeker weer een Flight 2007.
Klik hier om een foto-impressie van deze activiteit te bezichtigen.
 
21 maart 2006: Nieuwe service van de Dutch Chapter
De Dutch Chapter kan vanaf heden voor al haar leden de vereiste contributie afdracht naar de Amerikaanse NCRS moederorganisatie automatisch verzorgen. Maak samen met het jaarlijkse lidmaatschapsgeld voor de Dutch Chapter tevens de Amerikaanse afdracht over (dat is dus 30 + 60 euro). Het bestuur zal de verdere afdracht en registratie in Amerika voor je verzorgen.

Vergeet niet duidelijk je contact en adres details te vermelden!
 
15 maart 2006: Nieuwe functie: NCRS.NL forum nu online
De Dutch Chapter heeft sinds 15 maart nu ook een online forum op haar homepage www.ncrs.nl

Dit forum is een extra dimensie voor onze leden om nu ook via de electronische weg ervaringen te delen en hulp te vragen inzake de restauratie en onderhoud van onze geliefde Corvette(s).

Vergeet je niet te registeren op het forum want anders kan je niet op het forum communiceren. Voor hulp, stuur gerust een e-mail naar de webmaster.
 
11 februari 2006: Bestuur geinstalleerd
Tijdens de jaarlijkse algemene leden vergadering van afgelopen 11 februari is het bestuur officieel gekozen en in functie getreden. De volgende functies zijn vervult:

* Voorzitter: Rob Musquetier
* Vice-voorzitter: Michael Westenberg
* Penningmeester: Twan Baars
* Secretaris: Erik Stroeve
* Keurmeester: Andre Boer
* PR and Marketing coordinator: Sander Ballegooij

De positie voor evenementen coordinator is nog steeds open.
Klik hier om een foto-impressie van deze activiteit te bezichtigen.