NCRS - The Dutch Chapter Logo
Select English as language













Log-in
Naam:
Wachtwoord:

This site is sponsored by:

This site is hosted for free by ITCAP!

NCRS Dutch Chapter Nieuws



29 november 2007: Nieuwe Corvette in de club: '54 cabrio Nieuws: 2018


Nieuws: 2017


Nieuws: 2016


Nieuws: 2015


Nieuws: 2014


Nieuws: 2013


Nieuws: 2012


Nieuws: 2011


Nieuws: 2010


Nieuws: 2009


Nieuws: 2008


Nieuws: 2007


Nieuws: 2006


Nieuws: 2005


Wederom heeft onze voorzitter de verleiding niet kunnen weerstaan en de portemonnee getrokken. Dit keer zwichtte hij voor een '54 Polo White/Red (nu nog zwart) 6 cilinder in barn conditie met een aftermarket hardtop.



Hij heeft ook een weblog over deze auto gestart waarop meer foto's van deze auto te vinden zijn...
 
28 november 2007: 2011 Corvette C7 (Corvette LT Shown)
Trim Levels
Base: LT
Mid-level: Z06
Up-level: SS

Introduction
The Corvette; such an iconic GM vehicle. It's the car that everyone loves, and has a place in the hearts and minds of millions of people around the world. It's Chevrolet's equivalent of the 911, and the two vastly different cars are often compared head to head as ideological opposites. The car that can compare with rivals costing far more; .that car is the Corvette. And that's the car we had the task of redesigning, quite possibly the hardest of all the RIA cars we have done before. Our hardest vehicle, in the hardest lineup. Efforts in this lineup have culminated with, and in our idea of what the next generation C7 Corvette should be.
In this RIA, our C7 Corvette's styling follows an more evolutionary, rather then revolutionary path. Overall the car is much more emotional and dramatic, with a more planted stance and low-slung look. Things like a swooping downward character line add drama and excitement to the car, while still retaining that unmistakable Corvette look.



We followed the mantra of "don't mess with success" in hammering out the details on the C7, especially in regards to price. The Corvette is an attainable supercar, and that's something that shouldn't be changed. The LT starts at $47,150 and bumps up the horsepower from current C6 levels to 450HP. And, as is the case now, is available in a few different packages, 1LT, 2LT and 3LT. Z06, which starts at $70,250, increases the HP level to 600HP from it's 7.0L LS7 V8. A new addition to the model line is the "Super Corvette", which we have called the Corvette SS. The Corvette SS, starting at $115,000, has a supercharged version of the engine, making 850HP. The SS also adds features like ceramic brakes, something GM has opted out of the current car because of the over $10k cost. The price has been brought down though, however and it's a feature that certainly should be present on the very best of Corvettes.
Lots of debate on where to take the Corvette, both in RIA and inside GM. Some have said to take the Corvette mid-engine. That's the worst course of action because it destroys the very essence of the Corvette in that it's an attainable supercar. In price as well as styling, future Corvettes should stick to the principles that made it what it is. A mid-engined vehicle has it's place at Cadillac, but not as a Corvette. Our proposed C7 Corvette arrives around the time of the production vehicle, in 2010 as a 2011 model.



Specifications Sheet
Vehicle Type: Large 2-Door 2-Passenger Sports Car
Size Comparison: Current Corvette
Competitors: In a Class of it's Own
Base Platform: GM Y-Body
Drive Wheels: RWD
Engines:
LT: 6.2L 450HP LS3 V8 - Starting at $47,150
Z06: 7.0L 600HP LS7 V8 - Starting at $70,250
SS: 6.2L 750HP Supercharged LS9 V8 - Starting at $115,000
Transmissions: 6 speed Automatic (Optional: LT/Z06/SS), 6 speed manual (Standard: LT/Z06/SS)
 
18 november 2007: Nieuwe Corvette in de club: 1969er cabrio
Lokaal Lid en Secretaris van onze Dutch Chapter Erik Stroeve heeft 1969er Convertible aan zijn collectie toegevoegd. Erik is gevallen voor een Riverside Gold cabrio met optionele hardtop. De auto heeft een L46 motor welke een kleine 350 pk produceert. De staat van de auto is origineel en voorzien van veel matching onderdelen.


 
10 november 2007: Eerste nederlandse Top Flight behaald!!!
Vandaag mogen we Andre Boer feliciteren met het behalen van de eerste nederlandse Top Flight ooit! Zijn 1967 Big Block Corvette (zwart/rood, 435hp convertible) behaalde de Top Flight status. Een zeer knappe presentatie voor deze fantastische auto.


Klik hier om een foto-impressie van deze activiteit te bezichtigen.
 
7 november 2007: Nieuwe Corvette in de club: 1958er cabrio
Lokaal Lid Eddy Jongejans heeft het Corvette virus goed te pakken. Na eerder een C3 te hebben geimporteerd uit Amerika is Eddy nu gevallen van een donker blauwe C1 uit het bouwjaar 1958. De wagen is in een goede staat en heeft de unieke blauw gekleurde cabrio kap.



We kunnen niet wachten om de auto in het echt te mogen bewonderen!
 
4 november 2007: Corvette nu ook op de XBox
Recent is Project Gothem Racing 4 gelanceerd met daar in een Split Window coupe. Een sneak preview:


 
21 oktober 2007: Andre's auto in de AutoVisie
Een van Andre's laatste aanwinsten, namelijk zijn schitterende 1967 Big Block coupe, is opgenomen in het mei nummer van AutoVisie (nr. 11). Een prachtig artikel met schitterende foto's van deze, met een NCRS Duntov award bekroonde auto (voorzover wij weten momenteel de enige in Nederland en wellicht zelfs in Europa).

Ook is een artikel opgenomen in het boek Sportcar Legends van dezelfde uitgeverij!


 
17 oktober 2007: Nieuwe Corvette in de club: 1999er coupe
Lokaal Lid en Vice Voorzitter van onze Dutch Chapter Michael Westenberg is na lang wikken en wegen toch overstag gegaan voor een C5 in plaats van een C4. Michael heeft een torch red 99er coupe gekocht in California. De auto is van de eerste eigenaar dus de volledige historie is bekend en gedocumenteerd. De auto is met uitzondering van de magnesium velgen van alle opties voorzien.


 
7 september 2007: Nieuwe King of the Hill: nieuwe Corvette Blue Devil/SS wordt waarschijnlijk de nieuwe ZR1
Motor Trend is the latest to suggest the new supercharged 650 hp Corvette will have a name that looks to the past: ZR1, the King of the Hill, will be resurrected for the Blue Devil/SS Corvette currently being developed in anticipation of next year's introduction.

I like the name and it works for me, but don't believe for a second that this is a done deal yet. Remember those previous monikers: Z07, Stingray, SS and now ZR1. There's a couple good names in that list and while my vote would most decidedly go to Stingray, I wouldn't be surprised if its none of them.

Motor Trend also reports that the Blue Devil/SS/ZR1 will be unveiled at the Detroit Auto Show in January 2008.

Source:
Motor Trend


 
29 augustus 2007: Nieuwe Corvette SS informatie
Popular Mechanics caught up with the Velocity Yellow Corvette Blue Devil/SS and points out some of the changes they have seen on this latest incarnation that are different from previous mules.

These biggest change appears to be a bulge in hood that is much more pronounced than on previous versions. It's always hard to tell with the black covering GM uses to hide, but on this yellow SS mule, the bulge is definitely larger than before.

It also looks like GM is testing a carbon fiber roof. While harder to spot on previous spy photos, these new photos again show a black roof, not painted or tinted as a production Corvette would have. Going to a carbon fiber roof would be yet another way that Corvette engineers are shaving pounds off the SS.

Other Changes include:
- A rear spoiler on the back is now extended across the back of rear. This is for added downforce at high speeds.
- Michelin tires are on the Corvette for the first time as GM has reportedly reopened the bidding between Michelin and Goodyear for the Blue Devil/SS contract.
- Mudflaps extend to the fenders to cover the width of these Michelin tires.
- The Wheel takes the traditional 5 spoke "star" in a split design and adds two more between each of the five points. Popular Mechanics surmises that these are actually a weight saving move that allows for lighter materials and more reinforcement.

Source:
PopularMechanics.com
 
16 mei 2007: C6R nr. 64 op bezoek in het Nederlands Corvette Museum!
In het Nederlands Corvette Museum staat momenteel een van de originele C6-R's! Deze Le Mans race-wagen gebruikt in 2006 reed destijds met nummer 64 en werd, voor de Austin Martin's, eerste in de GT1 klasse.

Deze wagen is te bezichtigen in het museum tot 12 juni 2007 waarna hij weer onderweg zal gaan naar Le Mans. Wie hem uitgebreid wilt fotograferen of bekijken is van harte welkom.


 
13 mei 2007: Nederlandse Sting Ray register meeting in Oss - 10 JUNI
Voor alle Sting Ray rijders en liefhebbers van de tweede generatie Corvette wordt er op zondag 10 juni aanstaande weer een meeting georganiseerd door het Nederlandse Sting Ray register.

Verzamelpunt: Spectro B.V.
Plaats: Oss
Straat: Grevelingenmeer 2
Aanvang: 14:00 uur
De gastheer van dit evenement is Clemens Metternich een van onze Dutch Chapter leden.

The Dutch Chapter draagt het Sting Ray register initiatief een warm hart toe en om een groter publiek toegang te geven tot informatie van Sting Ray's en daarnaast voormalig en huidige eigenaren met elkaar in contact te laten treden is er een online versie van het Sting Ray register in beheer van de Dutch Chapter. Deze website (www.c2registry.org) is een sponsor website van NCRS The Dutch Chapter en is sinds November 2005 online.
 
29 april 2007: On-line web winkel geopend!
Vandaag is de NCRS - The Dutch Chapter web winkel geopend (zie menu optie Web Winkel aan de linkerzijde). Op deze pagina worden de NCRS - The Dutch Chapter artikellen getoond die vervolgens via e-mail kunnen worden besteld. Op dit moment hebben we raamstickers, polo- en fleece shirts in het assortiment. In de nabije toekomst verwachten we nog meer artikellen te kunnen aanbieden...

Bezoek dus vandaag nog onze winkel zodat u bij de volgende bijeenkomst in stijl aanwezig kunt zijn!


 
13 april 2007: The Dutch Chapter stelt zich voor in de April editie van het magazine "Klassiek & Techniek"
Onze Nederlandse afdeling van de NCRS staat in de publiciteit en wel te verstaan in de april editie van het autoblad "Klassiek & Techniek". In de sectie CLUBPORTRET op pagina 42 en 43 van deze uitgave staat een kort verhaal over onze club. De inhoud van dit stuk is vooral toegespitst op de oprichting van onze afdeling in 2005 en waar wij als NCRS voor staan.

Middels dit soort publicaties hopen we ook de off-line Corvette liefhebbers te bereiken en met onze club in contact te brengen.

Het hele artikel is ook online in te zien via: deze link.

Wij bedankten de redactie van "Klassiek & Techniek" voor deze mogelijkheid!
 
26 maart 2007: NCRS - The Dutch Chapter behaalt haar proefstatus
Afgelopen weekend heeft het bestuur van de internationale NCRS de Nederlandse afdeling de fel begeerde proefperiode van 1 jaar toegewezen. Gedurende deze periode heeft onze afdeling alle rechten en plichten van een chapter en dienen we aan te tonen dat we instaat zijn om onze afdeling als volwaardige chapter kunnen draaien. Dit zal dan normaliter resulteren in onze definitieve officiele chapter status.

Dit wil zeggen dat we nu instaat zijn om zelf Flight Judging events te organiseren, judging punten toe te wijzen en awards uit te reiken.

Ik wil bij deze iedereen van harte bedanken voor hun bijdrage om deze mijlpaal te bereiken, met name:

* ons bestuur (Andre de Boer, Erik Stroeve, Mike Westenberg, Ruud Zeller, Sander van Ballegooij, Twan Baars)
* het internationale bestuur
* Mark Lincoln (ons contact persoon naar de US organisatie)
* Rene van Ballegooij
* Nico Saft
* Jack Humphrey

Rob Musquetier
Voorzitter NCRS - The Dutch Chapter
 
10 maart 2007: Algemene Ledenvergadering (ALV)
De algemene ledenvergadering werd dit jaar voor het eerst in ons clubhuis te Wormer gehouden. Ook deze keer was de opkomst van het aantal (bestuurs)leden boven verwachting.

Rond de klok van half elf begon Rob met het doornemen van de agenda en een terugblik op 2006. Het jaar 2006 stond in het teken van een aanzienlijke aanwas van nieuwe leden, vooral leden met C1 en C2 Corvettes kwamen het meeste voor. Over het algemeen is de kas positie in 2006 verbeterd wat nodig was om de nodige kleine investeringen uit te gaan voeren in 2007 zoals promotie materiaal en organisatie kosten van de geplande evenementen.

Eveneens werd het bestuur opnieuw gekozen en geinstaleerd. Drie veranderingen zijn er overeen gekomen met betrekking tot de opbouw van het bestuur en wel te verstaan:

Sander van Ballegooij:
- PR & Marketing aktiviteiten zullen worden overgenomen door Michael Westenberg en Rob Musquetier
- neemt nieuwe functie als NCRS Clubhuis en Werkplaats coordinator op zich

Twan Baars:
- geeft functie van Penningmeester op en neemt nieuwe functie als Evenementen Coordinator Regio-Zuid op zich

Ruud Zeller:
- gekozen als nieuw bestuurslid en neemt de Penningmeester & Ledenadministratie functies over van Twan Baars en Rob Musquetier

De andere bestuursleden zullen actief blijven in hun huidige functies.
Klik hier om een foto-impressie van deze activiteit te bezichtigen.
 
10 maart 2007: Eerste inloopmiddag was een succes!
Direct na de ALV werd de boel aan kant gemaakt in het clubhuis om de voorbereidingen te treffen voor de eerste inloopmiddag. Piet Baggerman, Michael Westenberg en Rob Musquetier hadden vooraf bij Sander aangeven wat kleine klussen te willen doen.

Rob maakte gedurende de middag aardig wat voorgang bij het installeren van de voorbumpers en grill van zijn C1. De body van deze auto was nog geen week daarvoor weer samengebracht met het frame. Een extra set handen van andere bezoekers boden Rob dan ook de nodige steun voor het goed positioneren van al dat chroomwerk.

Piet was al helemaal klaar voor de zomer en besloot dan ook op tijdens de eerste inloopmiddag zijn hardtop van zijn C1 te halen en deze alvast te gaan demonteren. Met het nodige gereedschap werden de chroomlijsten van de top verwijderd. Het doel van Piet is om de top voor het najaar weer kompleet in elkaar te hebben.

Ook werd de C2 van Michael oder handen genomen want er was weer een aardige zending van Corvette Central binnen gekomen. Met behulp van op een bepaald moment 6 man werd er binnen 1.5 uur een kompleet uitlaatsysteem verwijderd en een splinternieuwe magnaflow set onder gehangen. Eveneens werd het door Sander en Rene' gerestaureerde softtop frame weer in elkaar gezet.

Al met al een geslaagde dag!


Klik hier om een foto-impressie van deze activiteit te bezichtigen.
 
17 februari 2007: Succesvolle Dutch Chapter clubhuis opening en Technische Sessie 2007
Na de nodige voorbereidingen van Theo, Sander en Rene' was afgelopen week het clubhuis volledig klaar voor de opening. Op vrijdag werden nog de laatste dingen gecontroleerd en de auto's van Rob en Sander op hun plek gezet.

Over de telefoon begeleidde Mike onze engelse gast Chris in de richting van de Zaanstreek en na de nodige uren in de nederlandse files te hebben gestaan was Chris rond de klok van 18:00 bij de Zaansche Schans. Na het inchecken bij het hotel werd zijn bijzondere auto naar het clubhuis gebracht.

De volgende ochtend was het bestuur al reeds om 9 uur op de lokatie om de computers aan te sluiten. De eerste gasten kwamen aan rond de klok van 10. Piet en Ruud waren de helden van de dag omdat ze met hun C1 en C2 vanuit het zuiden en oosten van het land speciaal naar Wormer waren gereden.

Na een korte introductie ronde en een terugblik op 2006 werden Rene', Sander en Theo even in het zonnetje gezet vanwege hun unieke bijdrage aan de opbouw van het clubhuis! Daarna was het woord aan onze special gast Chris Howard welke met zijn unieke SO prototype Sting Ray vanuit Engeland naar Wormer was gereden.

Het verhaal van Chris boeide velen vanwege het feit dat zijn auto een echte barn find is en daarnaast de meest unieke Sting Ray splitwindow vandaag de dag aanwezig in de wereld - en dit allemaal in Europa.

Na het verhaal van Chris werd er stilgestaan bij de opening van het Clubhuis. Rob en Chris knipten samen het lint door en opende de deuren voor alle aanwezigen. De verzameling met auto's en de aankleding deden velen verbazen. De gasten kregen de mogelijkheid om alles rustig te bekijken en rond 12:30 werd de lunch geserveerd door de mensen van cafe Riverside.

Het middagprogramma stond in het teken van de technische sessie waar Rob alle details presenteerde over de body "removal" en "drop" procedures. Ook werd er in detail gesproken over de wederopbouw van zowel het chassis als de body van Rob zijn 59er Crown Saphire C1 Corvette welke in het clubuis volledig uitelkaar waren opgesteld.

Aan het einde van de dag was het Champagne tijd en werd er een toost uitgebracht op de nieuwe lokatie en het seizoen van 2007.
Klik hier om een foto-impressie van deze activiteit te bezichtigen.
 
14 februari 2007: Corvette Victory Edition
Corvette Victory Edition ter ere van Le Mans-successen
Gelimiteerde serie van 250 exemplaren vanaf begin maart in Nederland

Naar aanleiding van de vele successen van Corvette in de autosport, onder meer in de prestigieuze 24-uursrace van Le Mans, wordt er een gelimiteerde serie van 250 Corvettes onder de naam Victory Edition geproduceerd voor de Europese markt. Dit bijzondere model is leverbaar als Coupe en is uitgerust met de krachtige zesliter V8-motor die 297 kW/404 pk levert

Sinds het competitiedebuut van Corvette Racing in 1999 heeft het team meer dan 50 overwinningen behaald, waaronder, tussen 2001 en 2006, vijf klassezeges tijdens de 24 Uur van Le Mans. Om dit te vieren, introduceert Corvette de Victory Edition. Dit model is gebaseerd op de Corvette C6 Coupe, die op zijn beurt vele overeenkomsten vertoont met de Corvette C6.R-raceauto en de krachtige Corvette Z06. De exclusieve Corvette wordt aangedreven door de zesliter V8-motor, die een vermogen van 297 kW/404 pk en een maximum koppel van 546 Nm levert. Standaard wordt de auto voorzien van een handgeschakelde zesversnellingsbak. Een elektronisch geregelde zestraps automatische transmissie met stuurschakeling is leverbaar als optie.

De Corvette Victory Edition is leverbaar in twee kleuren die verwijzen naar de Corvette-racehistorie: Black en Velocity Yellow Tintcoat. De lichtmetalen velgen (18-inch voor en 19-inch achter) zijn uitgevoerd in Competition Grey. De 'Victory Edition' valt verder op door een brede, in carrosseriekleur gespoten achterspoiler.
 
10 februari 2007: De deuren gaan bijna open van het Dutch Chapter Clubhuis!
Het opstarten van de club koste al de nodige energie, maar het vinden van een goede lokatie voor het thuishonk van de Dutch Chapter leek helemaal een moeilijke opgave. Echter was het het het Nico Saft, een van de Dutch Chapter leden, die in augustus 2006 een genereus aanbod deed aan het bestuur. Nico had ruimte over en wou dit graag beschikbaar stellen aan onze club en dit aanbod werd dan ook warm ontvangen.

Sinds dat moment heeft het verbouwingsteam van Rene' van Ballegooij niet stil gezeten en heeft men menig vrij uurtje besteed aan het het opbouwen van een unieke lokatie! Naast de installatie van een heuze 2 klomsbrug, een poetsbrug, corvette kunst en het creeeren van een heuze jaren 60 sfeer bevat de lokatie nog veel meer leuke elementen.

Wat het eindresultaat is geworden daar is iedereen natuurlijk benieuwd naar. Wel op 17 februari opent het clubhuis officieel zijn deuren tijdens de Technische sessie.
 
25 januari 2007: Corvette doet mee aan de 2007 Le-Mans met de C6R
DETROIT, Mich. -- Corvette officials announced today that America's premier production sports car team intends to return to the American Le Mans Series in 2007 to defend its GT1 manufacturers, team and drivers championships. Corvette Racing also plans to race for its sixth GT1 class title in seven years at the 24 Hours of Le Mans.

"The Corvette C6.R race program continues Chevrolet’s tradition of racing production-based vehicles to improve the breed," said GM Racing director Mark Kent. "The continuous exchange of information and the constant transfer of technology between the racing and production programs ensure that lessons learned on the track benefit every Corvette on the highway."

Corvette Racing will test in February in preparation for the season-opening round of the 12-race ALMS series, the Mobil 1 Twelve Hours of Sebring, on March 17, 2007.

Since its debut in 1999, Corvette Racing has competed in 77 races, scoring 51 victories and 34 one-two finishes. The team has won the ALMS GT1 manufacturers championship for Chevrolet six consecutive years. Corvette Racing drivers Ron Fellows, Johnny O'Connell, Oliver Gavin and Olivier Beretta have combined to win the ALMS GT1 drivers championship five consecutive seasons. Other highlights include five GT1 class victories in the 24 Hours of Le Mans and an overall victory in the 2001 Rolex 24 at Daytona.