NCRS - The Dutch Chapter Logo
Select English as language













Log-in
Naam:
Wachtwoord:

This site is sponsored by:

This site is hosted for free by ITCAP!

NCRS Dutch Chapter Nieuws



10 juni 2013: Foto-shoot Nieuws: 2024


Nieuws: 2023


Nieuws: 2022


Nieuws: 2021


Nieuws: 2020


Nieuws: 2019


Nieuws: 2018


Nieuws: 2017


Nieuws: 2016


Nieuws: 2015


Nieuws: 2014


Nieuws: 2013


Nieuws: 2012


Nieuws: 2011


Nieuws: 2010


Nieuws: 2009


Nieuws: 2008


Nieuws: 2007


Nieuws: 2006


Nieuws: 2005


Gisteren is Rob Musquetier met fotograaf Wim Slootweg op pad geweest om zijn 1959 Corvette op professionele te vereeuwigen.  Op en rond het NDSM terrein in Amsterdam werd de auto op de plaat gezet.  Hieronder een van de eerste resultaten:


 
3 juni 2013: Overlijden Gert Kreijne
Vandaag bereikte ons het droevige bericht dat Gert Kreijne afgelopen weekend plotseling is overleden tijdens een korte vakantie in Frankrijk.  Gert was pas kort gestopt met werken en juist van het leven gaan genieten om vervolgens, veel te vroeg, ons te verlaten.  Gert had een grote passie voor auto´s, zowel professioneel als vanuit zijn hobby.  Hij had diverse prachtige gerestaureerde Corvette´s, een unieke C1, een prachtige C2´s en een C6.  Tevens bezocht hij graag auto races.  Diverse malen hebben we onze activiteiten in zijn werkplaats en dealership gehouden en vaak was Gert aanwezig bij onze andere evenementen, een paar weken geleden tijdens onze laatste Flight Judging hebben we ’s ochtend zelfs nog even bijgepraat…

Wij willen zijn familie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd, net als zij zullen ook wij hem missen.  

Wij zullen jullie later deze week op de hoogte houden van zijn uitvaart, de familie zou het op prijs stellen als diverse clubleden met hun Corvette´s hem een laatste eer zouden willen bewijzen…   Gert, rust in vrede!
 
18 januari 2013: NCRS op Business News Radio

Onze voorzitter was vandaag te gast bij BNR - De Nationale Autoshow om daar de nieuwe Corvette C7 Stingray te bespreken.

Luister het interview terug op http://www.ncrs.nl/news/NCRS_at_BNR_1.mp3 en http://www.ncrs.nl/news/NCRS_at_BNR_2.mp3!


 
14 januari 2013: C7 gelanceerd

Afgelopen nacht (13/1/2013) is de nieuwe C7 Corvette gelanceerd!  Met dit model komt ook de naam "Sting Ray" terug in de Corvette geschiedenis.  De naam werd al eerder gebruikt op Bill Michels Stingray racer in 1959...

Lichter aluminium frame

Belangrijk bij het ontwikkelen van de nieuwe sportwagen was gewichtsbesparing. Daarom is er nu gekozen voor een lichter aluminium frame. Dat is naast 57% stijver ook 45 kilogram lichter dan voorheen. Maar niet alleen een aluminium frame drukt het gewicht, ook de carrosseriepanelen. Zo is de motorkap van carbon gemaakt evenals het uitneembare dakpaneel. De zijschermen, deuren en achterste panelen zijn vervaardigd van composiet. Al met al levert dit volgens de technici een gewichtsverdeling op van 50/50.

Carbon

De ontwerpers hebben het model opgewaardeerd. Dat is vooral te merken in het interieur waar koolstofvezel, aluminium en hoogwaardig leder een belangrijke rol spelen. Bovendien beschikt ieder interieur over een magnesium frame om het gewicht te drukken. Het stuurwiel is kleiner geworden en heeft nu een diameter van 360 mm. Chevrolet levert twee stoelopties. De GT-stoelen bieden vooral comfort, kies je de Competition Sport-zetels dan krijg je meubilair met een diepere kuip en betere ondersteuning.

450 pk

Zoals aangekondigd beschikt de Corvette over een nieuwe direct ingespoten 6,2 liter LT1 V8-motor met 450 pk, 610 Nm en cilinderuitschakeling (onder rustige omstandigheden loopt de krachtbron op vier cilinders...). En ja hoor, Chevrolet levert een manuele zévenbak. De transmissie beschikt over het zogeheten Active Rev Matching wat helpt bij op- en terugschakelen door middel van tussengas, een soortgelijk systeem heeft de Nissan 370Z ook. Er kan eveneens gekozen worden uit een automatische zestraps transmissie.

Geoptimaliseerd

Uiteraard zit het model weer vol met diverse systemen. Launch Control: check. Een elektronisch gelimiteerd differentieel: check. En nog veel meer. Magnetic Ride Control wijzigt de hardheid van de schokdempers op basis van wegcondities. Chevrolet belooft met elektronische stuurbekrachtiging een scherp stuurgedrag. Standaard doet de Corvette Stingray rollen op 18 inch vóór en 19 inch achter. Kies je het model met het optionele Z51 Performance Package dan monteert Chevrolet vóór 19 inch en 20 inch achter. Dat Performance Package biedt verder geoptimaliseerde oliesmering, betere remmerij en een aeropakket wat de stabiliteit bij hoge snelheden optimalisteert. Ook krijg je grotere remmen. De standaard Corvette beschikt over 320 mm schijven voor en 338 mm achter. Met het Performance Package krijgt de koper 345 mm brede schijven vóór en 338 achter. Anders gezegd, de auto wordt geschikter voor gebruik op het circuit.

Bowling Green

Chevrolet bouwt de nieuwe Corvette Stingray in de Bowling Green-fabriek van GM. Die productiefaciliteit onderging een upgrade van zo'n 131 miljoen dollar. Van dat bedrag werd 52 miljoen geïnvesteerd in een nieuwe carrosserieafdeling voor het vervaardigen van het aluminium frame van de sportwagen. In het derde kwartaal van dit jaar start de verkoop van de nieuwe Corvette


 
6 januari 2013: Dutch Corvette Collection

Mooi filmpje over de Dutch Corvette Collection van ons leden familie Boer: