NCRS - The Dutch Chapter Logo
Select English as language













Log-in
Naam:
Wachtwoord:

This site is sponsored by:

This site is hosted for free by ITCAP!

NCRS Dutch Chapter Nieuws



20 november 2012: Nieuws over de nieuwe Corvette motor Nieuws: 2024


Nieuws: 2023


Nieuws: 2022


Nieuws: 2021


Nieuws: 2020


Nieuws: 2019


Nieuws: 2018


Nieuws: 2017


Nieuws: 2016


Nieuws: 2015


Nieuws: 2014


Nieuws: 2013


Nieuws: 2012


Nieuws: 2011


Nieuws: 2010


Nieuws: 2009


Nieuws: 2008


Nieuws: 2007


Nieuws: 2006


Nieuws: 2005


Just after Chevrolet released a teaser video of the upcoming Corvette C7, they release details today of what will sit at the heart of the new Vette propelling the completely newly redesigned sports car by the rear wheels. The new C7 Corvette will be powered by (for starters) a 6.2-liter V8 pumping out 450 horsepower and 450 ft-lbs. of torque while getting a 0-60 time of 4.0 seconds (or better). The new engine, dubbed LT1, will be the first of the generation 5 family of small block engines with many new technological advancements and active fuel management. The new Corvette is expected to get more than 26 mpg making it the most fuel efficient Vette yet.

While all of the other fine details have yet to be revealed, we can expect a full run down come January when the completely new 2014 Chevrolet Corvette is revealed to the world at the North American International Auto Show. For now, we have included the latest press release from General Motors about the upcoming Corvette spilling just a few more details. Exciting stuff for the all-America sports car!


 
3 april 2012: Judging School Corvette

In de ontvangstruimte van autodealer Gert Kreijne is onze kennis op het gebied van Corvettes flink bijgeschaafd. Met koffie in de hand heeft iedereen zich kort voorgesteld om het de nieuwe leden makkelijk te maken. Eerik Stroeve toonde ons de bouw van de C2 1963. Het proces wordt gevolgd aan de hand van de plattegrond van de Corvette-fabriek aan 3809 Union Blvd. St. Louis, Missouri. Foto’s laten zien dat geen twee Corvettes identiek zijn: alles is handwerk. De stalen kooi -The Birdcage - wordt van lijm voorzien en de fiberglas onderdelen worden hier in 8 minuten opgezet. Dat is 7 Corvettes per uur!

1963-C2-Birdcage      20120401_NL-NCRS_Judgingschool      NL-NCRS_The-Quest

Ook het spuiten gaat anders in de jaren 60. Één spuiter begint links, één spuiter begint rechts en ze ontmoeten elkaar in het midden. Zonder enige bescherming overigens. Niet elk  onderdeel wordt gespoten: het roest toch niet. De binnenkant van de deur bijvoorbeeld. Achter de bijrijderstoel zijn hiervan ook sporen te zien: daar lagen de koplampcovers als ze worden gespoten. Na de Judgingschool kijken we naar The Quest. Deze documentaire laat zien hoe Lance Miller de speurtocht van zijn vader Chip voortzet. De legendarische Corvette uit 1960 waarmee Chip Miller en John Fitch hun klasse wisten te winnen wordt gevonden en geheel gerestaureerd. In 2010 rijdt John Fitch, nu met Lance Miller, weer een ereronde op Le Mans.


 
17 februari 2012: Coverstory van Onschatbare Klassieker: Chevrolet Corvette Sting Ray (1963 - 1967)

 

<NL-NCRS_Corvette-Coverstory   NL-NCRS_Corvette-C2

<

 

Maandblad Onschatbare Klassieker Magazine (OKM) brengt in het februarinummer hulde aan de Muscle Car van de jaren 60, de Chevrolet Corvette Sting Ray. Hoofdredacteur Jan Haakman steekt niet onder stoelen of banken waar zijn voorkeur ligt: ‘Voor mij is de Corvette Split Window … een echte volbloed sportwagen en in mijn beleving is dat een hogere kwalificatie dan de aanduiding muscle car.’

De coverstory Rappe pijlstaartrog geeft een goed overzicht. Het vertelt hoe uit de jaren 50 de Corvette door Bill Mitchell de unieke vorm van de C2 heeft gekregen. Veel komt aan bod: de vraag van het publiek, de assemblage in St. Louis tot en de races. Het vergelijk met concurrenten zoals Ford Thunderbird en Jaguar E-type ontbreekt niet. Dit artikel is de moeite waard voor liefhebbers en eigenaren.

De website van OKM is de moeite waard, maar het artikel staat alleen in het blad. Voor wie te laat bij de betere boekwinkel is: de losse nummers zijn bij OKM na te bestellen.